Згідно Закону України 3651-д орган місцевого самоврядування «Яреськівська сільська рада» (код ЄДРПОУ: 21048784) був реорганізований і увійшов до складу Шишацької громади

Для можливості відновлення сайту дзвоніть за телефонами: (0432) 55-43-70 - Метастудія (Вінниця)
Vlada.ua - розробка веб-сайтів для органів місцевого самоврядування

Заява про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки документу державного планування місцевого рівня " Генеральний план з розробкою плану зонування села Соснівка Шишацького району Полтавської області "

Заява

про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки документу державного планування місцевого рівня

«ГЕНЕРАЛЬНИЙ ПЛАН З РОЗРОБКОЮ ПЛАНУ ЗОНУВАННЯ СЕЛА СОСНІВКА ШИШАЦЬКОГО РАЙОНУ ПОЛТАВСЬКОЇ ОБЛАСТІ»

Загальні положення

  1. Замовник СЕО

Голова Яреськівської сільської ради  Палівода В.П.

Яреськівська сільська рада

38030 Полтавська обл., Шишацький р-н,

с.Яреськи, вул.Козацький шлях, 33

2. Вид та основні цілі документу державного планування, його

зв'язок з іншими документами державного планування.

Сталий розвиток населених пунктів передбачає соціально, економічно і екологічно збалансований їх розвиток, спрямований на створення економічного потенціалу,   повноцінного життєвого середовища для сучасного та наступних поколінь на основі раціонального використання ресурсів, технологічного переоснащення і реструктуризації підприємств, удосконалення соціальної, виробничої, транспортної, комунікаційно-інформаційної, інженерної інфраструктури.

Екологічна безпека територій передбачає дотримання встановлених природоохоронним законодавством вимог щодо охорони навколишнього природного середовища, збереження та раціонального використання природних ресурсів, санітарно-гігієнічних вимог щодо охорони здоров'я людини, здійснення заходів для нейтралізації, утилізації, знищення або переробки всіх шкідливих речовин і відходів.

Документ державного планування — «Генеральний план з розробкою плану зонування села Соснівка Шишацького району Полтавської області» визначає свою необхідність, оскільки попередній генеральний план с. Бухуни був розроблений майже 50 років тому назад і втратив свою актуальність. Необхідність розробки даної роботи викликана новими соціально-економічними умовами, потребою у впорядкуванні існуючих та виділенні нових територій для подальшого містобудівного та соціально-економічного розвитку населеного пункту, визначенням транспортно-комунікаційних зв’язків.

Стратегічна екологічна оцінка (далі СЕО) даного документу є засобом, що дозволяє попередньо всебічно розглянути можливі аспекти впливу на довкілля планової діяльності (в даному випадку втілень рішень генерального плану), що дає змогу запобігти або знизити ризики негативного впливу на навколишнє середовище в процесі стратегічного планування та реалізації положень документів державного планування.

Метою стратегічної екологічної оцінки є сприяння сталому розвитку шляхом забезпечення охорони довкілля, безпеки життєдіяльності населення та охорони його здоров’я, інтегрування екологічних вимог під час розроблення та затвердження документів державного планування.

Стратегічна екологічна оцінка виконується у декілька етапів, відповідно до ст. 9 Закону України “Про стратегічну екологічну оцінку”.

Генеральний план населеного пункту, за положеннями п. 1 Статті 17 Закону України “про регулювання містобудівної діяльності є основним видом містобудівної документації на місцевому рівні, призначеної для обґрунтування довгострокової стратегії планування та забудови території населеного пункту.

Метою розробки генерального плану є визначення перспективного соціально-економічного та територіального розвитку села Соснівка з забезпеченням його оптимальних параметрів для подальшого розвитку, створення сприятливих умов для залучення інвестицій шляхом відповідного зонування територій, встановлення меж села Соснівка, впорядкування територіально-планувальної організації, вдосконалення інженерно-транспортної інфраструктури села.

Даним звітом проведений аналіз екологічної ситуації в населеному пункті при якому визначені основні джерела і фактори негативного впливу на навколишнє середовище виробничі та сільськогосподарські підприємства, комунальні об'єкти.

3. Умови для реалізації видів діяльності або об’єктів, щодо яких законодавством передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля.

Відповідно до частини першої статті 3 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля», здійснення оцінки впливу на довкілля є обов’язковим у процесі прийняття рішень про провадження планованої діяльності, визначеної частинами другою і третьою статті третьої. Така планована діяльність підлягає оцінці впливу на довкілля до прийняття рішення про провадження планованої діяльності.

Для документу державного планування «Генеральний план з розробкою плану зонування села Соснівка Шишацького району Полтавської області»  необхідне здійснення оцінки впливу на довкілля.

Визначення обсягу СЕО

Обсяг стратегічної екологічної оцінки визначається переліком основних екологічних проблем наявних на території проектування або тих, що можуть виникнути з реалізацією планової діяльності.

Визначення основних екологічних проблем

Сьогоднішній стан навколишнього природного середовища в с. Соснівка не можна вважати задовільним за деякими показниками.

Негативний вплив на екологічний стан населеного пункту має розміщення в безпосередній близькості до сельбищної зони  діючого кладовища площею 0,5 га з санітарно-захисною зоною 300 м. Внаслідок цього не значна кількість  житлових будинків із садибами (всього 3 буд.) потрапляють в зону дії санітарно-захисної зони, що є порушенням державних санітарно-гігієнічних норм щодо вимог до розташування кладовищ. 

В структурі населеного пункту знаходиться господарській двір сільськогосподарського підприємства, а саме молочно-товарна ферма, для потрапляння на територію яких використовується головна магістраль села. В санітарно-захисну зону підприємства (СЗЗ 200 м) потрапляють житлові будинки (всього 4 буд.). 

Існуюче сільськогосподарське підприємство здійснює вплив на атмосферне повітря, грунти, рослинність, водне середовище.

Джерелами потенційного впливу на навколишнє довкілля будуть:

– двигуни внутрішнього згоряння, за рахунок викидів вихлопних газів при русі автотранспорту по території;

– виробнича діяльність на території сільськогосподарського підприємства зі зберігання і переробки сільськогосподарської продукції, утримання тварин; 

– побутова діяльність працюючих, за рахунок утворення побутових відходів та побутових стічних вод;

– негативний вплив від зберігання та обробки гною на фермі ВРХ.

Об'єкт не здійснюватиме наднормативних впливів на елементи навколишнього середовища. Основною проблемою охорони довкілля в зонах тваринницьких ферм є запобігання забруднення гнойовими стоками грунтів та різних водойм, річок і підґрунтових вод.

Шкідливих викидів у водні джерела не передбачається.

Підприємство експлуатує стаціонарні джерела забруднення атмосферного повітря та можуть мати в користуванні певну кількість автотранспорту, що є пересувними джерелами забруднення атмосферного повітря через викиди продуктів спалювання паливно-мастильних матеріалів.

Негативний вплив на життєве середовище с. Соснівка (забруднення повітря, шумове навантаження) може відбуватися від руху зовнішнього транзитного транспорту. Через населений пункт транзитом проходить обласна автомобільна дорога загального користування місцевого значення, що є джерелом шумового (акустичного) впливу на житлову забудови та забруднення повітря. Транзитний транспорт та підприємство, яке має в користуванні певну кількість автотранспорту, експлуатують стаціонарні та пересувні джерела забруднення атмосферного повітря через викиди продуктів спалювання паливно-мастильних матеріалів. Проте, автомобільна дорога прокладена через населений пункт вдало і в зону шумового впливу від автодороги (50 м) не потрапляють житлові будинки, розташовані вздовж вул. Центральна. 

В с. Соснівка відсутні централізоване водовідведення та місцеві очисні споруди. Для скидання стічних вод населення використовує септики або вигрібні ями, що може призводить до погіршення екологічного стану джерел водопостачання, їх забруднення, а також збільшення територій підтоплення.

Також не всій території села є централізоване водопостачання. Використання шахтних колодязів для питного водопостачання пов’язане з низкою проблем. Якість води у верхньому водоносному горизонті підземних вод доволі низька. Це спричинено впливом наслідків діяльності виробництва, сільського господарства, а також відсутністю належних систем очищення та каналізаціі?.

Необхідно суворо дотримуватись режиму використання територій першого поясу зон санітарної охорони для підземних джерел водопостачання, щодо уникнення використання пестицидів, органічних і мінеральних добрив та випасання худоби. Те саме стосується і обмеження використання пестицидів на великих площах земель сільськогосподарського призначення поблизу сельбищної території.

Отже, для покращення існуючого стану навколишнього середовищ необхідно провести ряд заходів, пов'язаних з встановленням відповідних  обмежень в зонах дії вищезазначених санітарно-захисних та охоронних зон.

4. Ймовірні наслідки

а) для довкілля, в тому числі для здоров'я населення:

  • після затвердження даного проекту погіршення екологічної ситуації на території проектування не передбачається. Головною метою стане забезпечення раціонального використання території с. Бухуни

і створення повноцінного та безпечного середовища для довкілля та здоров’я населення.

б) для територій з природоохоронним статусом:

- на території проектування знаходиться декілька ставків. Прибережні захисні смуги є природоохоронною територією з режимом обмеженої господарської діяльності.

в) транскордонні наслідки для довкілля, у тому числі для здоров’я населення

- територія населеного пункту для якої розробляється генеральний план знаходиться на території Полтавської області, яка не граничить з сусідніми державами — транскордонні наслідки відсутні.

5. Виправдані альтернативи, які необхідно розглянути, у тому числі якщо документ державного планування не буде затверджено.

У контексті СЕО розробки генерального плану і з метою розгляду альтернативних проектних рішень та їх екологічних наслідків передбачається розглянути варіант «нульовий», без впровадження проектних змін.

6. Дослідження, які необхідно провести, методи і критерії, що використовуватимуться під час стратегічної екологічної оцінки.

Для розробки СЕО передбачається використовувати наступну інформацію:

  • доповідь про стан довкілля;
  • статистичну інформацію;
  • дані моніторингу стану довкілля;
  • дані аналогів та наукових статей.

7. Заходи, які передбачається розглянути для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання документа державного планування.

При розробці функціонально-планувальній організації с. Соснівка передбачаються наступні заходи:

- функціональне зонування як основа удосконалення та розвитку планувальної структури;

- удосконалення системи обслуговування всіх рівнів;

- інженерна підготовка і благоустрій території;

- заходи щодо охорони й оздоровлення навколишнього середовища.

При розробці функціонально-планувальній організації с. Соснівка передбачаються наступні заходи:

- упорядкування функціонального призначення, межі та площі населеного пункту у відповідності до існуючого використання територій; 

- удосконалення забудови на основі збереження існуючих капітальних і придатних до тривалої експлуатації будинків і споруд, розширення території житлової забудови;

- визначення територій вимушеної невідповідності функціонального використання територій;

- закриття для подальших поховань частини території діючого кладовища, в зону дії санітарно-захисної зони якого потрапляє територія існуючої житлової забудови та упорядкування частини його території для того, щоби в його санітарно-захисну зону (300 м) не потрапляли житлові будинки; 

- орієнтація господарсько-виробничих дворів в межах населеного пункту на виробництво III – V класу шкідливості  з дотриманням санітарно-захисних зон відповідно до державних санітарних норм; 

- запровадження системи санітарного очищення населеного пункту; 

- покращення культурно-побутового обслуговування і вдосконалення існуючого громадського центру села шляхом розміщення на території населеного пункту закладів торгівельно-побутового обслуговування продовольчої та змішаної групою товарів; 

- створення комфортним умов для занять населення фізичною культурою та спортом зі створенням дитячих ігрових майданчиків та спортивного майданчику; 

- організація паркової зони та рекреаційної зон; 

- встановлення прибережно-захисної смуги навколо водних об'єктів; 

- реконструкція системи централізованого водопостачання з метою забезпечення водопроводом всіх віддалених територій села та влаштуванням гідрантів для зовнішнього пожежегасіння; 

- встановлення охоронних зон інженерних мереж; 

- встановлення зони шумового впливу від транзитних автомобільних доріг загального користування;   

- удосконалення і благоустрій вулично – дорожньої мережі населеного пункту (зовнішнє освітлення, влаштування тротуарів, велосипедних доріжок, асфальтобетонного покриття по всіх вулицях, пішохідних переходів, відвід зливових поверхневих вод тощо); 

- створення єдиної системи відводу поверхневих вод з території населеного пункту; 

- формування територій зелених насаджень загального користування. 

Власне, більшість з цих заходів були передбачені ще попереднім генеральним планом. 

8. Пропозиції щодо структури та змісту звіту про стратегічну екологічну оцінку.

Стратегічна екологічна оцінка буде виконана в обсягах, визначених статтею 11 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку».

9. Орган, до якого подаються зауваження і пропозиції, та строки їх подання.

Орган до якого подаються зауваження:

Яреськівська сільська рада

38030 Полтавська обл., Шишацький р-н,

с.Яреськи, вул.Козацький шлях, 33

Строки подання:

15 діб (з 19.09.2020 по 03.10.2020 р.) з дня розміщення заяви про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки документу державного планування «Генеральний план з розробкою плану зонування села Соснівка Шишацького району Полтавської області»  (відповідно до пп. 5, 6 ст. 10 Закону України “Про стратегічну екологічну оцінку”) на сайті Яреськівської сільської ради: (посилання на сайт).

Висновки:

Необхідність здійснення СЕО документу державного планування «Генеральний план з розробкою плану зонування села Соснівка Шишацького району Полтавської області»  визначається відповідно до статті 2 ЗУ “Про стратегічну екологічну оцінку”, ст. 2, 11, 14, 17, 19 ЗУ “Про регулювання містобудівної діяльності”, інших нормативно-правових документів та з урахуванням положень “Методичних рекомендацій із здійснення стратегічної екологічної оцінки документів державного планування”, затверджених наказом Міністерства екології та природних ресурсів України від 10.08.2018 р №296.

Відповідно до підпункту 3 пункту 1 статті 1 Закону України “Про стратегічну екологічну оцінку” до документів державного планування відноситься, в тому числі, містобудівна документація.

 

« повернутися до списку новин

rada.org.ua - портал місцевого самоврядування


Розробка веб-сайтів для органів місцевого самоврядування
Пропонуємо веб-платформи по створенню власного веб-сайту державним органам влади, органам місцевого самоврядування та державним установам
Gromada.org.ua, Rda.org.ua, Rayrada.org.ua, School.org.ua, Osv.org.ua

Логін: *

Пароль: *