Заява про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки документу державного планування місцевого рівня " Генеральний план з розробкою плану зонування села Бухуни Шишацького району Полтавської області "
Заява
rnrn
про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки документу державного планування місцевого рівня
rnrn
«ГЕНЕРАЛЬНИЙ ПЛАН З РОЗРОБКОЮ ПЛАНУ ЗОНУВАННЯ СЕЛА БУХУНИ ШИШАЦЬКОГО РАЙОНУ ПОЛТАВСЬКОЇ ОБЛАСТІ»
rnrn
Загальні положення
rnrn
- rn
- Замовник СЕО
- rn
rnrn
Голова Яреськівської сільської ради Палівода В.П.
rnrn
Яреськівська сільська рада
rnrn
38030 Полтавська обл., Шишацький р-н,
rnrn
с.Яреськи, вул.Козацький шлях, 33
rnrn
rnrn
2. Вид та основні цілі документу державного планування, його
rnrn
зв'язок з іншими документами державного планування.
rnrn
Сталий розвиток населених пунктів передбачає соціально, економічно і екологічно збалансований їх розвиток, спрямований на створення економічного потенціалу, повноцінного життєвого середовища для сучасного та наступних поколінь на основі раціонального використання ресурсів, технологічного переоснащення і реструктуризації підприємств, удосконалення соціальної, виробничої, транспортної, комунікаційно-інформаційної, інженерної інфраструктури.
rnrn
Екологічна безпека територій передбачає дотримання встановлених природоохоронним законодавством вимог щодо охорони навколишнього природного середовища, збереження та раціонального використання природних ресурсів, санітарно-гігієнічних вимог щодо охорони здоров'я людини, здійснення заходів для нейтралізації, утилізації, знищення або переробки всіх шкідливих речовин і відходів.
rnrn
Документ державного планування — «Генеральний план з розробкою плану зонування села Бухуни Шишацького району Полтавської області» визначає свою необхідність, оскільки попередній генеральний план с. Бухуни був розроблений майже 50 років тому назад і втратив свою актуальність. Необхідність розробки даної роботи викликана новими соціально-економічними умовами, потребою у впорядкуванні існуючих та виділенні нових територій для подальшого містобудівного та соціально-економічного розвитку населеного пункту, визначенням транспортно-комунікаційних зв’язків.
rnrn
Стратегічна екологічна оцінка (далі СЕО) даного документу є засобом, що дозволяє попередньо всебічно розглянути можливі аспекти впливу на довкілля планової діяльності (в даному випадку втілень рішень генерального плану), що дає змогу запобігти або знизити ризики негативного впливу на навколишнє середовище в процесі стратегічного планування та реалізації положень документів державного планування.
rnrn
Метою стратегічної екологічної оцінки є сприяння сталому розвитку шляхом забезпечення охорони довкілля, безпеки життєдіяльності населення та охорони його здоров’я, інтегрування екологічних вимог під час розроблення та затвердження документів державного планування.
rnrn
Стратегічна екологічна оцінка виконується у декілька етапів, відповідно до ст. 9 Закону України “Про стратегічну екологічну оцінку”.
rnrn
Генеральний план населеного пункту, за положеннями п. 1 Статті 17 Закону України “про регулювання містобудівної діяльності є основним видом містобудівної документації на місцевому рівні, призначеної для обґрунтування довгострокової стратегії планування та забудови території населеного пункту.
rnrn
Метою розробки генерального плану є визначення перспективного соціально-економічного та територіального розвитку села Бухуни з забезпеченням його оптимальних параметрів для подальшого розвитку, створення сприятливих умов для залучення інвестицій шляхом відповідного зонування територій, встановлення меж села Бухуни, впорядкування територіально-планувальної організації, вдосконалення інженерно-транспортної інфраструктури села.
rnrn
Даним звітом проведений аналіз екологічної ситуації в населеному пункті при якому визначені основні джерела і фактори негативного впливу на навколишнє середовище виробничі та сільськогосподарські підприємства, комунальні об'єкти.
rnrn
3. Умови для реалізації видів діяльності або об’єктів, щодо яких законодавством передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля.
rnrn
Відповідно до частини першої статті 3 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля», здійснення оцінки впливу на довкілля є обов’язковим у процесі прийняття рішень про провадження планованої діяльності, визначеної частинами другою і третьою статті третьої. Така планована діяльність підлягає оцінці впливу на довкілля до прийняття рішення про провадження планованої діяльності.
rnrn
Для документу державного планування «Генеральний план з розробкою плану зонування села Бухуни Шишацького району Полтавської області» необхідне здійснення оцінки впливу на довкілля.
rnrn
Визначення обсягу СЕО
rnrn
Обсяг стратегічної екологічної оцінки визначається переліком основних екологічних проблем наявних на території проектування або тих, що можуть виникнути з реалізацією планової діяльності.
rnrn
Визначення основних екологічних проблем
rnrn
Сьогоднішній стан навколишнього природного середовища в с. Бухуни не можна вважати задовільним.
rnrn
До земельних ділянок комунальних територій населеного пункту формально входить діюче кладовище площею 1,8 га, яке розташоване за межами населеного пункту, але в безпосередній близькості і межує з сельбищною зоною. Так як кладовище знаходяться поблизу житлової забудови, в санітарно-захисну зону (СЗЗ 300 м) потрапляє певна кількість житлових будинків (6 буд.). Це несе негативний вплив на екологічний стан села.
rnrn
Виробничо-складські території, які представлені молочно-товарною фермою з середнім класом шкідливості (СЗЗ 200 м) ТОВ “Агрофірма ім. Довженка” площею 9,31 га (кадастровий номер: 5325786002:02:001:0210), розташовано відносно до сельбищної території не досить вдало, враховуючи те, що в зону дії санітарно-захисних зон від підприємства потраплять житлові будинки та громадська забудова.
rnrn
Негативний вплив на життєве середовище с. Бухуни (забруднення повітря, шумове навантаження) може відбуватися від руху зовнішнього транзитного транспорту. Через населений пункт транзитом проходить районна автомобільна дорога загального користування місцевого значення (С-17-25-40). Також від с. Бухуни прокладена інша районна автомобільна дорога місцевого значення “Бухуни - Гончарі – Луці” (С-17-25-39), яка на всій своїй протяжності в межах населеного пункту суміщена з вул. Центральною. Автомобільні дороги загального користування місцевого значення, є джерелом шумового (акустичного) впливу на житлову забудови та забруднення повітря. Транзитний транспорт та підприємство, яке має в користуванні певну кількість автотранспорту, експлуатують стаціонарні та пересувні джерела забруднення атмосферного повітря через викиди продуктів спалювання паливно-мастильних матеріалів.
rnrn
Тверді побутові відходи збираються в межах населеного пункту та транспортуються на існуюче місце тимчасового зберігання твердих побутових відходів, яке розташоване на околиці в східній частині сусіднього села Яреськи. Комплексна програма поводження з твердими побутовими відходами на 2017 – 2021 рр. та схема очистки затверджені рішенням 23 сесії 7 скликання Яресківської сільської ради від 26.10.2017 року.
rnrn
У с. Бухуни відсутні централізоване водовідведення та місцеві очисні споруди. Для скидання стічних вод населення використовує септики або вигрібні ями, що може призводить до погіршення екологічного стану джерел водопостачання, їх забруднення, а також збільшення територій підтоплення.
rnrn
Також не на всій території села є централізоване водопостачання. Використання шахтних колодязів для питного водопостачання пов’язане з низкою проблем. Якість води у верхньому водоносному горизонті підземних вод доволі низька. Це спричинено впливом наслідків діяльності виробництва, сільського господарства, а також відсутністю належних систем очищення та каналізаціі?.
rnrn
Необхідно суворо дотримуватись режиму використання територій першого поясу зон санітарної охорони для підземних джерел водопостачання, щодо уникнення використання пестицидів, органічних і мінеральних добрив та випасання худоби. Те саме стосується і обмеження використання пестицидів на великих площах земель сільськогосподарського призначення поблизу сельбищної території.
rnrn
Отже, для покращення існуючого стану навколишнього середовищ необхідно провести ряд заходів, пов'язаних з встановленням відповідних обмежень в зонах дії вищезазначених санітарно-захисних та охоронних зон.
rnrn
4. Ймовірні наслідки
rnrn
а) для довкілля, в тому числі для здоров'я населення:
rnrn
- rn
- після затвердження даного проекту погіршення екологічної ситуації на території проектування не передбачається. Головною метою стане забезпечення раціонального використання території с. Бухуни
- rn
rnrn
і створення повноцінного та безпечного середовища для довкілля та здоров’я населення.
rnrn
б) для територій з природоохоронним статусом:
rnrn
- на території проектування знаходиться ряд ставків. Прибережні захисні смуги є природоохоронною територією з режимом обмеженої господарської діяльності.
rnrn
в) транскордонні наслідки для довкілля, у тому числі для здоров’я населення
rnrn
- територія населеного пункту для якої розробляється генеральний план знаходиться на території Полтавської області, яка не граничить з сусідніми державами — транскордонні наслідки відсутні.
rnrn
5. Виправдані альтернативи, які необхідно розглянути, у тому числі якщо документ державного планування не буде затверджено.
rnrn
У контексті СЕО розробки генерального плану і з метою розгляду альтернативних проектних рішень та їх екологічних наслідків передбачається розглянути варіант «нульовий», без впровадження проектних змін.
rnrn
6. Дослідження, які необхідно провести, методи і критерії, що використовуватимуться під час стратегічної екологічної оцінки.
rnrn
Для розробки СЕО передбачається використовувати наступну інформацію:
rnrn
- rn
- доповідь про стан довкілля;
- rn
- статистичну інформацію;
- rn
- дані моніторингу стану довкілля;
- rn
- дані аналогів та наукових статей.
- rn
rnrn
7. Заходи, які передбачається розглянути для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання документа державного планування.
rnrn
При розробці функціонально-планувальній організації с. Бухуни передбачаються наступні заходи:
rnrn
- упорядкування функціонального призначення, межі та площі населеного пункту у відповідності до існуючого використання територій;
rnrn
- удосконалення забудови на основі збереження існуючих капітальних і придатних до тривалої експлуатації будинків і споруд, розширення території житлової забудови;
rnrn
- визначення територій вимушеної невідповідності функціонального використання територій;
rnrn
- закриття для подальших поховань частини території діючого кладовища за межами населеного пункту, в зону дії санітарно-захисної зони якого потрапляє значна територія існуючої житлової забудови та упорядкування частини його території в східному напрямку, з тим щоби в його санітарно-захисну зону (300 м) не потрапляли житлові будинки;
rnrn
- орієнтація господарсько-виробничих дворів в межах населеного пункту на виробництво III – V класу шкідливості та відновлення занедбаних складських територій з дотриманням санітарно-захисних зон відповідно до державних санітарних норм;
rnrn
- запровадження системи санітарного очищення населеного пункту;
rnrn
- покращення культурно-побутового обслуговування і вдосконалення існуючого громадського центру села шляхом розміщення на території населеного пункту закладів торгівельно-побутового обслуговування продовольчої та змішаної групою товарів;
rnrn
- створення комфортним умов для занять населення фізичною культурою та спортом зі створенням дитячих ігрових майданчиків та спортивного майданчику з мініфутбольним полем;
rnrn
- організація паркової зони та територій пляжної та рекреаційної зон;
rnrn
- встановлення прибережно-захисної смуги навколо водних об'єктів;
rnrn
- реконструкція системи централізованого водопостачання з метою забезпечення водопроводом всіх віддалених територій села та влаштуванням гідрантів для зовнішнього пожежегасіння;
rnrn
- встановлення охоронних зон інженерних мереж;
rnrn
- встановлення зони шумового впливу від транзитних автомобільних доріг загального користування;
rnrn
- удосконалення і благоустрій вулично – дорожньої мережі населеного пункту (зовнішнє освітлення, влаштування тротуарів, велосипедних доріжок, асфальтобетонного покриття по всіх вулицях, пішохідних переходів, відвід зливових поверхневих вод тощо);
rnrn
- створення єдиної системи відводу поверхневих вод з території населеного пункту;
rnrn
- формування територій зелених насаджень загального користування.
rnrn
Власне, більшість з цих заходів були передбачені ще попереднім генеральним планом.
rnrn
8. Пропозиції щодо структури та змісту звіту про стратегічну екологічну оцінку.
rnrn
Стратегічна екологічна оцінка буде виконана в обсягах, визначених статтею 11 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку».
rnrn
9. Орган, до якого подаються зауваження і пропозиції, та строки їх подання.
rnrn
Орган до якого подаються зауваження:
rnrn
Яреськівська сільська рада
rnrn
38030 Полтавська обл., Шишацький р-н,
rnrn
с.Яреськи, вул.Козацький шлях, 33
rnrn
Строки подання:
rnrn
15 діб (з 19.09.2020 по 03.10.2020 р.) з дня розміщення заяви про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки документу державного планування «Генеральний план з розробкою плану зонування села Бухуни Шишацького району Полтавської області» (відповідно до пп. 5, 6 ст. 10 Закону України “Про стратегічну екологічну оцінку”) на сайті Яреськівської сільської ради: (посилання на сайт).
rnrn
Висновки:
rnrn
Необхідність здійснення СЕО документу державного планування «Генеральний план з розробкою плану зонування села Бухуни Шишацького району Полтавської області» визначається відповідно до статті 2 ЗУ “Про стратегічну екологічну оцінку”, ст. 2, 11, 14, 17, 19 ЗУ “Про регулювання містобудівної діяльності”, інших нормативно-правових документів та з урахуванням положень “Методичних рекомендацій із здійснення стратегічної екологічної оцінки документів державного планування”, затверджених наказом Міністерства екології та природних ресурсів України від 10.08.2018 р №296.
rnrn
Відповідно до підпункту 3 пункту 1 статті 1 Закону України “Про стратегічну екологічну оцінку” до документів державного планування відноситься, в тому числі, містобудівна документація.
rnrn